Event: Björnlyan.

Event: Björnlyan.

Som en del i kampanjen Björnlyan 2017/2018 (läs mer här) fick jag uppdraget att planera en snöskoterweekend för slutkunder och ambassadörer i mars 2018. Målet var att göra ett event där slutkunder fick en positiv känsla av varumärket samt något nytt i släpvagnsbranschen.

Gruppen, som bestod av fem vinnare med en vän och två av våra ambassadörer, spenderade torsdag till söndag tillsammans på en lägergård. De bodde, åt och framför allt – åkte snöskoter tillsammans. Efter eventet var feedbacken positiv och deltagarna pratade om en stark gemenskap och ville gärna göra om helgen.

Min uppgift var att projektleda eventet från idé till uppföljning. Jag bokade stället, hade kontakt med våra ambassadörer på plats samt med slutkunderna. Jag valde tillsammans med den svenska säljchefen ut vinnare baserat på motiveringar de skickat in. Inför eventet tog jag fram annonser till Facebook samt höll i tävlingen, under och efter helgen publicerade jag bilder på Facebook.